Finden
 

שבתיאלי מרים ואליעזר

הגיעו עם הורי אליעזר מתל-אביב להתישב בתל-צור. בתחילה גרו במשותף ואח”כ בנו בית ונטעו פרדס.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שבתיאלי ציפורה וחיים

היו בין התל-אביבים שהצטרפו ליוזמת חיים בוגרשוב להקים את תל-צור. חיים היה בנקאי , אך החליט לצאת עם בנו אליעזר לכפר. נטעו פרדס ועסקו בחקלאות ובהגנה. חיים עבד גם בבנק קופת מלוה , בשל סיונו הבנקאי.

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שטיין רחל ושלום

רחל עלתה ארצה מרוסיה בגיל צעיר , למדה בדגניה ואח”כ הצטרפה למשפחתה בתל-אביב . שלום הגר בצעירותו לארגנטינה ואחרי שנתיים עלה ארצה ועבד כנהג משאית . הם הכירו בתל-אביב ונישאו , אך שמעו על ההתיישבות החדשה ומאחר וחלמו על חקלאות - הצטרפו. עסקו בגידול חיטה , ירקות ורפת - האחרונה שנשארה במושבה.

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

שיכמן בן-ציון וטובה

בן-ציון שיכמן בקר בארץ בשנת 1932 וקנה אדמה באבן יהודה. ב1935 העלה את משפחתו מבסרביה- רעייתוטובה ובנותיו חנה ואסתר, והתישבו במושבה.

 

 

 

 

 

שיף פנינה ואליעזר

אלעזר שיף היה אחיה של שושנה זלינגר . הוא ניסה לעלות ארצה עם קבוצת סיטקוב ונדחה בשל אי היותו חקלאי.עלה אח”כ כאיחוד משפחות . פנינה הגיעה כגננת ושמשה בתפקיד שנים ארוכות . אליעזר היה פעיל במועצה הדתית שנים ארוכות.

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

שמש פנינה ואברהם

פנינה נולדה ברוסיה והגרה עם משפחתה אחרי מלחה”ע הראשונה לארה”ב , משם עלתה ארצה ב1934. הכירה את אברהם שמש שהיה חבר ”בני בנימין” והגיעה אתו לאבן יהודה. בגלל מחלתו פיתחה את ענף הלול, ואח”כ כסוכנת עתונים . אברהם נפטר , והיה הראשון שמת ונקבר באבן יהודה. מספר שנים אח”כ נישאה לרפאל צייטלין מכפר-הס .

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

שנדר רחל ויוסף

הגיעו לאבן יהודה מזכרון-יעקב , אחרי שחפשו מקום התיישבות בהצטרפם ל”בני בנימין”. יוסף שנדר בצע את כל עבודות הנחת קוי המים במושבה , בהיותו בעל מקצוע בנושא. שמש פעמים רבות חבר ועד הכפר , מראשי ”החקלאי” ו”אגרא”.

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

שנהבי לאה וצבי

צבי ולאה שנהבי נישאו וגרו במשמר הירדן , שם שמעו על ההתיישבות החדשה . צבי יצא לבדו והתגורר עם הראשונים בצריף השחור . אח”כ הצטרפה לאה ובתם עצמונה ואמה של לאה חוה תמרי. צבי הפך לנהג האוטובוס היחיד ששרת את המושבה עוד לפני היות הכביש ושימש גם כחזן בבת הכנסת . נבחר פעמים רבות כחבר ועד הכפר.

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שפוטהיים שושנה וזלמן

זלמן הגיע ארצה כחלוץ ליבנאל .כשעבד בחדרה בבוש ביצות הכבארה הכיר כמה ממייסדי אבן יהודה והצטרף ל”בני בנימין” לאבן יהודה. שושנה הגיעה ארצה כספורטאית למכביה ונשארה בתל אביב.הגיעה לכאן לשמש טבחית לפועלים בצריף השחור בעקבות היכרותה עם חיה קפלן. הם התאהבו והיו הזוג הראשון שנישא כאן . גם בנם חיים היה התינוק הראשון שנולד במושבה.

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

שפירא יונה ודוד

הגיעו לאבן יהודה כזוג צעיר מזכרון יעקב. בתחילה בשלו מזון עבור הרווקים, אח”כ בנו בית ועסקו במכירת נפט, חלוקת הדאר ודוד היה חלק מהזמן שומר במושבה. עזבו לעתלית כדי לסייע להורים שהזדקנו.

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תורגמן רחל ומשה

משה היה בן למשפחה ירושלמית שירדה מהארץ לברזיל וחזרה . למד ב”מקווה-ישראל” ואחרי סיום לימודיו עבד בבנימינה , שם הכיר את זילבר - מעסקני ”בני בנימין” והצטרף .נשא לרחל , אחותו של ישראל אפשטיין. רחל הגיעה ארצה כספורטאית למכביה הראשונה ונשארה .חברי ”החקלאי” ו”אגרא”.

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

תמרי חוה

עלתה ארצה בגיל 3 לצפת . עם נישואיה לנפתלי טייטלבוים עברו למשמר הירדן , בעלה היה שוטר בגשר בנות-יעקב. התאלמנה בגיל צעיר והגיעה לאבן-יהודה בעקבות בנה יעקב תמרי , יחד עם ילדיה האחרים יוסף ( יוסקה) תמרי ולאה - לימים שנהבי.

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תמרי תקוה ויעקב

בני הזוג תמרי ילידי הגליל - יעקב ממשמר הירדן ותקוה מיסוד המעלה השכנה. לאחר מות אביו בגיל צעיר חפש יעקב התיישבות ומצא את אבן-יהודה. הוא עבד כאן שנים מספר לסירוגין עם אחיו יוסף , נשא את תקוה לאשה והתיישב כאן סופית , ואחריו אמו , אחיו ואחותו לאה ( לימים שנהבי).