Finden
 

קימל גאולה ויוסף

גאולה היתה צברית דור שביעי , ממשפחת ענתבי בצפת. יוסף היה חלוץ צעיר שהגיע מאוקראינה בעליה הרביעית. השנים הכירו כשעבד אצל אביה ועלו בין הראשונים להתישבות באבן יהודה. היו פעילים בחיי הקהילה . יוסף היה פעמים רבות חבר הועד. עסקו בחקלאות- פרדס ולול. אסון פקד את המשפחה כשהבת דליה טבעה בים כילדה.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

קליין דוד ומאשה

דוד קליין עלה ארצה ב1926 כציוני עם חברו ושכנו דב אקר. מאשה עלתה ב1929. נישאו ברחובות ונרשמו להתישבות באבן יהודה בקבוצת הראשונים. מאשה בשלה לכל יושבי הצריף בהתחלה, והקימה לצרך זה גן ירק ולול קטן. לימים הפך הלול ענף מרכזי במשקם. דוד היה ממייסדי ”אגרא” וחבר הנהלתה, חבר ועד הכפר. נפטר ב1946. מאשה היתה פעילה בויצ”ו.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

קפלן חיה ואברהם

עלו ארצה בעליה הרביעית , הכירו בחדרה ונישאו. אברהם עבד ביבוש ביצות הכבארה , שם הכיר את סגל , אפשטיין , שנדר ועוד ממייסדי אבן יהודה . כך הגיעו לכאן , עם האח שלמה כהן והאחות ציפורה שנישאה לניסן ריבובסקי.כל האחים עסקו בבניה במושבה ובמחנות הצבא הבריטי.חיה היתה פעילה בועד ההורים שנים רבות.

 

 


 

 

 

 

 

 

 

קצנלבוגן מאשה וחנוך

חנוך , נצר למשפחת רבנים חסידיים מפולין , עלה ארצה בראשית שנות השלושים ועבד בפרדסי מגדיאל ונס-ציונה . עלה להתיישבות בתל-צור בעקבות אחותו טובה - לימים אמיתי. הקים משק עופות ונטע פרדס. היה ממייסדי וראשי אגודת ”אגרא” ומיוזמי מכון התערובת שלה. מאשה הגיעה לארץ כספורטאית למכביה ונשארה בת”א. באה לאבן-יהודה לבקר את חברתה מתל-אביב שושנה שפוטהיים, הכירה את חנוך ונישאה לו.

 

 

 

 

 

 

 

 

קריניצי לאה ובר-כוכבא

בר-כוכבא נולד ביפו וקבל את שמו המיוחד ממיכאל הלפרין . בצעירותו שירת במשטרה המיוחדת הבריטית בעבר הירדן. לאה הגיעה ארצה למכביה הראשונה ונשארה . בר-כוכבא הצטרף להתיישבות בנ-בנימין וב1936 נישאו - הראשונים במושבה. עסקו בחקלאות כל ימיהם.

 

 


 

 

 

 

 

 

רוזנצוויג מישקט ואהרן

הורי מלכה פרנקל ויצחק רוזנצוויג. עלו ארצה עם כל המשפחה בעקבותיהם לאבן יהודה.

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

רוזנצוויג סלבה ויצחק

הגיעו לאבן-יהודה מתל-אביב כחברי ”בני בנימין” עם האחות והגיס פרנקל. אחרי כשנתיים הצליחו להעלות את כל בני המשפחה מפולין. עסקו בחקלאות ומאפיה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ריכטר ורדה ודוד

דוד הגיע לאבן-יהודה מרעננה כמשגיח על פרדסי בני משפחתו , חלק מ”פרדסי הירושלמים”. בהדרגה פתח חברה לעיבוד פרדסים ורכש פרדסים משלו. ורדה הגיעה לכאן להנשא לדוד מחיפה , כהנה כראש שבט הצופים ופתחה ונהלה את הספריה שנים ארוכות.דוד כהן כחבר המועצה הראשונה.

 

 


 

 

 

 

 

 

 

ריקלין ציפורה ואבינועם

הוריה של ציפורה היו ילידי הארץ, מהגליל, שנסעו להונגריה בשל מחלה ושם היא נולדה. כשחזרו לסג’רה הכירה את אבינועם- אף הוא בן ילידי הארץ שסיים את לימודיו במקווה-ישראל. נרשמו להתישבות בני-בנימין באבן-יהודה בין הראשונים. אבינועם היה חבר בקבוצת הבנאים ועסק במקצוע גם אח”כ. ציפורה פיתחה לול והיה להם גם פרדס גדול.