Finden
 

 

תוכניות וחלומות

הרבה רעיונות הועלו במשך השנים למוזיאון:
בבית קופ”ח ”עממית” הישן, בגן יחיאל (בתמונה)
ובמקומו הסופי - בית יחיאל.







 

 

ההתחלה

ראשיתו של האוסף המוצג כיום במוזיאון שלנו בתערוכה שהוכנה לכבוד ארוע השקת הספר ”בראשית היו החולות”.
באולם הספורט של בית הספר ”בכר” תוחם חלק נפרד והתחלנו לאסוף מבתי ותיקים מכל הבא ליד - חפצים וכלי בית, כלי עבודה ותמונות. המטרה היתה להמחיש את המסופר בספר לקהל הרב שהגיע.
חלק ניכר מהחפצים שנתרמו לערב זה נשארו כל השנים במרתף ביתה של שולה מנשה, המשמשת היום אוצרת המוזיאון.











 
 

 

 


 

 

איסוף מוצגים לקראת פתיחת "בית ראשונים"

משהוחלט סופית על השיפוץ והקמת המוזיאון, חזרנו במלוא הקיטור למלאכת האיסוף. פרסמנו הודעה באתר המועצה, יצרנו קשר עם מקומונים לפרסום ידיעות על הפתיחה הקרובה ובקשה להבאת חפצים ובעיקר - העברנו את הבקשה מפה לאוזן, בעיקר כמובן בין ותיקי הישוב.
התוצאות לא אחרו לבוא: תושבים הביאו אלינו רהיטים, ספרים, משחקים מילדות רחוקה, כלים שונים ועוד. מתנדבי העמותה קטלגו הכל כדין ובמקביל תוכננו התצוגות לסוגיהן.
מעצבת תערוכות מומחית לדבר, טליה אברמוביץ’, החלה להעלות על הניר את התכנים שבקשנו להמחיש, בהתחשב גם עם הרצוי וגם עם המצוי.  נושא נוסף שעמד לנגד עינינו: התלמידים. מאחר ואנו מתכננים הפעלות חווייתיות לתלמידים במגוון גילאים גדול - מגן עד תיכון, בקשנו שהתצוגות ימחישו ככל האפשר את הנושאים שבתכניות הלימוד.












 

 

אירוע פתיחה חגיגי

באוקטובר 2008 נפתח המוזיאון בארוע חגיגי באולם, אליו הגיעו צאצאי מייסדים, חברי העמותה ואישי ציבור רבים.בחלק הראשון צפינו   במצגת על תולדות בית יחיאל והמוזיאון, ברכו : יו”ר העמותה אביהו קפלן וראש המועצה עמוס עזאני. בחלק השני נקבעה המזוזה והאורחים זכו להצצה ראשונה של המוזיאון .




 

מסיבת חנוכה

לכבוד יום הולדתה של אבן יהודה שחל בחנוכה קיימנו ארוע חגיגי בהשתתפות מקהלת ”רינה”, שהנעימה בשירי חנוכה ובשירים ”של פעם” בהשתתפות הקהל, אנשי ציבור, רפאל בן-ארויה שסיפר סיפורי ראשונים, הדלקת נרות החג כמובן וביקור נוסף במוזיאון- שהספיק לצבור בין אוקטובר ודצמבר מוצגים חדשים.
אריאל לעדן כתב לנו שיר על זכרונותיו מהמושבה של פעם.